| Författare |
Meddelande |
| < Huvudrätter ~ Falukorv |
|
Postat:
mån feb 15, 2010 5:24 pm
|
|
|
Hamburgerredaktör
Registreringsdatum: 11 november 2004
|
|
Falukorv är en med all rätta utskälld matvara. Här är en lista med alla de goda rätterna man kan göra på falukorv.
1. Korv stroganoff.
Som ni ser är listan inte lång. Falukorv borde avskaffas. Jag kan offra stroggen. |
|
|
|
|
 |
|
Postat:
mån feb 15, 2010 6:10 pm
|
|
|
Mästerkock

Registreringsdatum: 23 november 2004
|
|
| Falukorvsromantiken (nej, inte den...) är onkeligen lite svår att förstå. Jag tror att den är ett nostalgiskt minne från innan vi hade smak i maten i Sverige, alltså någon gång i mitten på 1980-talet. Fast en riktigt fin hemmaknådad eko-falu gjord på en gris med gymkort och fria klämdagar, det är förstås en helt annan sak. |
_________________ My beer soaked soul is sader than all the dead christmas trees in the world
Charles Bukowski (påstådd titel på hans första novell) |
|
|
|
 |
|
Postat:
mån feb 15, 2010 7:08 pm
|
|
|
Hamburgerredaktör
Registreringsdatum: 11 november 2004
|
|
Det ska bli spännande att se om falukorven kan gå den vägen. Korv har ju, till min stora glädje, fått en hype på senare år. Nu stoltserar affärerna med färsk chorizo och annat gott. Korvhuset med sina 101 sorters korvar förgyller min tillvaro med köttrika kreationer. Men en falukorv med 114% kötthalt är liksom inte längre en falukorv.
Apropå kött ska jag och Nisse och Jakob äta på Djuret på lördag. Vill du följa med? |
|
|
|
|
 |
|
Postat:
mån feb 15, 2010 7:55 pm
|
|
|
Mästerkock

|
|
| jiemm skrev: | Det ska bli spännande att se om falukorven kan gå den vägen. Korv har ju, till min stora glädje, fått en hype på senare år. Nu stoltserar affärerna med färsk chorizo och annat gott. Korvhuset med sina 101 sorters korvar förgyller min tillvaro med köttrika kreationer. Men en falukorv med 114% kötthalt är liksom inte längre en falukorv.
Apropå kött ska jag och Nisse och Jakob äta på Djuret på lördag. Vill du följa med? |
Vem skriver då recensionen? Det verkar mycket trevligt, gärna. |
_________________ My beer soaked soul is sader than all the dead christmas trees in the world
|
|
|
 |
|
Postat:
tis feb 16, 2010 9:32 pm
|
|
|
Site Admin

Registreringsdatum: 08 november 2004
|
|
Självklart skriver vi en recension var!
Falukorv är en styggelse, bara brosk och fett. |
_________________ Google är det ultimata köksredskapet.
Kolla gärna in min matblogg: http://matnils.blogspot.com |
|
|
|
 |
|
Postat:
tis feb 16, 2010 11:20 pm
|
|
|
Mästerkock

|
|
| Jag köpte faktiskt en fin-falukorv idag. Förpackningen var delvis i traditionellt brunt omslagspapper istället för plast och på den stod något om "den ursprungliga falukorven" eller liknande, i ett gammaldags typsnitt. Varför? Den låg i konsums rea-spann, dit jag nästan instinktivt går och krafsar runt bland varor med nedsatt pris varje gång jag tvingas till affären. Förra veckan hittade jag billiga isterband som sett många månar komma och gå. |
|
|
|
 |
|