Forumindex Populärt:
Småkakor
Pintxos
Mojito
Caipirinha
Vegan
Kaffe & te
Risotto
Sorbet
Cupcakes
Ceviche
Egna praliner
Egen tryffel
Frukost
Lunch i Lund
Äta i Malmö
Matordlista
Blekingska

Drinkar
                  Matnils Fotomat
Författare Meddelande
<  Restaurangtips i Göteborg  ~  Thailändsk mat i Göteborg
nils
InläggPostat: mån sep 11, 2006 5:39 pm  Svara med citat
Site Admin
Site Admin

Registreringsdatum: 08 november 2004

Evergreen

...hämtade vi mat ifrån igår. Jag tog en fyra små rätter som gick på 70-80 spänn inkl ris och sötsur sås. Man fick en ohemul mängd friterade räkor och fläskbitar samt en slev strimlad biff och dito currykyckling. Måste säga att det var prisvärt, inte så mycket pga kvaliteteten på maten (som var acceptabel men inte så mycket mer) som den föredömligt väl tilltagna portionstorleken. Detta alternativ lämpar sig bra dagen efter om man kan acceptera en viss dästhet efter födointaget.

Mitt sällskap åt ett veganskt alternativ med tofu (nr 54 på avhämtningslistan) som enligt uppgift både smakade utmärkt och gav tillfredställande mättnad. Det såg gott ut också men undertecknad smakade aldrig. Detta alternativ var billigare än ovanstående men jag kan tyvärr inte minnas den exakta kostnaden.

Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Fyra friterade räkor av fem möjliga blir betyget för den avhämtade thaimaten från Evergreen. Det som motiverar det höga betyget är dels portionsstorleken dels den stora humorn som personen bakom restauranginredningen måste hysa. Mitt sällskap beskrev det mycket träffande som att det kändes som att gå in till en vårdcentral (själv associerade jag mer till tandläkaren) när man äntrade stället. Jag fick faktiskt mycket riktigt en liten klump av väntrumsangst i magen när jag passerade dörrarna.

Således rekommenderas stället för avhämtning av mat men knappast för att sitta ner och käka (betyget kan teoretiskt inte överskrida Twisted Evil Twisted Evil om man sitter ner och käkar, hur de än gör).

Senast ändrad av nils den tis okt 24, 2006 5:22 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sojja
InläggPostat: sön okt 01, 2006 11:06 pm  Svara med citat
Kock
Kock

Registreringsdatum: 30 september 2006

Är detta ett av de flashiga resturangbesöken som utlovas i forumindexets underrubrik? Mycket oflashigt, men dock värt ett besök (om inte annat vid tandvärk, med tanke på interiören), enligt min mening..

nils
InläggPostat: mån okt 02, 2006 3:11 pm  Svara med citat
Site Admin
Site Admin

Haha, jo de har ju till och med såna däringa grå dörröppningsknappar i den föga charmiga limbokorridor, i vilken jag antar att de fångar dem som försöker smita från notan.

Körde en fyra små rätter igår igen, blev så mätt att jag inte ens orkade äta upp allt trots att jag åt i etapper.

Kolla gärna in min matblogg: http://matnils.blogspot.com
Till överst på sidan
sojja
InläggPostat: mån dec 18, 2006 2:35 pm  Svara med citat
Kock
Kock

Registreringsdatum: 30 september 2006

Thairestaurangerna vi älskar att älska

Kalla mig gärna patetisk, men jag är Thaifacist. Det finns inget som mättar en liten hungrig veganmage på ett sådant vis som thaimat faktiskt gör. Efter inhandlandet av wokgrytan har det blivit en del på hemmaplan, men ska man promt inte äta i mitt kök vid besök i thaigöteborg, så kommer här lite tips;

Lai Thai

Det finns alltså två Lai Thai i Göteborg. För att underlätta förståelsen av denna recention så gör jag en systematisk uppdelning av dem:

Lai Thai Artillerigatan
är ett halvtrevligt ställe, som precis som alla thairestauranger lider av det fruktansvärda syndromet "thaiköksinteriör". Thairestauranger är aldrig mysiga, kommer aldrig vara det, och jag antar att det är en del av charmen. Precis som sin systerrestaurang inne i stan finns här lunchbuffé strax över femtiolappen, alla rätter finns att få med valfri köttamat, eller tofu (mmm, gott).

Lai Thai Andra Långgatan
ligger och gottar sig mitt i Göteborgs porrfäste, och står tillsammans med ovan nämnda restaurang som enda thaihak i stan där det inte serveras alkoholhaltiga drycker. Interiören är något trevligare, men personalen desto otrevligare. Lägg märke till att det inte finns något att anmärka på ang. deras mat, den är en klockren femma, men för otrevlig personal och plastblomster blir det således en Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil för båda dessa ställen.

Phi Phi Thai

Ligger alldeles vid min gamla skola, vilket inneburit en del besök på stället. Femtio ynka spänn kostar lunchen, och då får man mat för en hel trupp med utsvultna gymnasieelever. vi brukade faktiskt dela just tre stycken på en sådan enorm packe med mat, gott var det också. Menyn är offantligt lång, och det enda som skiljer vissa rätter åt är att den ena innehåller blomkål, medan den andra innehåller broccoli, och då kan man ändå komponera ihop rätten bäst man vill.
Plus för att de lyckades grilla min thailändska klasskompis som alltid skällde ut dem (på thailändska) för att maten var för klen. En dag lämnade hon hela sin tallrik, högröd i ansiktet. Jag vill minnas att vissa i klassen sågade stället, men jag vill inte minnas inte varför. Enda nackdelen som jag kan komma på är väl att det ligger en bra bit utanför stan. Men med mina efterromantiseringar måste det väl ändå bli en Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Daniel
InläggPostat: lör feb 24, 2007 7:02 am  Svara med citat
Köksnovis
Köksnovis

Registreringsdatum: 02 november 2006

Det finns en hål-i-väggen thai på kyrkgatan bakom handels som är rätt bra, prisvärd.

Och Bai Kraprao på Eklandagatan vid Korsvägen är också bra om man är i knutarna. (Världskulturmuséet där var riktigt bra tyckte jag. Åtmistone var arkitekturen häftig. Grym trappa!) Undvik däremot den längst upp i backen, vid gamla KOM. Tror den heter Wookhouse. Kass.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
nils
InläggPostat: sön feb 25, 2007 3:24 am  Svara med citat
Site Admin
Site Admin

Får helt enkelt köra en kombo Världsmuseum/Bai Kraprao! Kanske redan i nästa vecka. Återkommer med rapport om så blir fallet.

Kolla gärna in min matblogg: http://matnils.blogspot.com
Till överst på sidan
hans99
InläggPostat: sön feb 25, 2007 11:00 pm  Svara med citat
Köksnovis
Köksnovis

Registreringsdatum: 22 december 2006

Jag kan äta ihjäl mig på de kinesiska vårrullarna där det är buffé.

Visa inlägg nyare än:   
Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)

Nästa ämne
Föregående ämne
Sida 1 av 1
Forumindex  ~  Restaurangtips i Göteborg

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet